9/10/2015

Even voorstellen: Ilse


Mijn naam is Ilse en ik ben momenteel 18 jaar oud. Ik ben geboren in het mooie Drenthe en woon mijn hele leven lang al in een klein en gezellig dorp. Op dit moment studeer ik Leisure and Hospitality Executive op het mbo, en ik zit in mijn eerste jaar.

Jaren lang heb ik nooit zo erg gelet op mijn beweging, voeding en gezondheid. Op de middelbare school liep ik bijna dagelijks de supermarkt in om een zak chips of een frikandelbroodje te kopen. Natuurlijk wist ik wel dat het slechts was, maar ik zei altijd tegen mijzelf: ''Ach, dat fiets ik er toch wel weer af.''. En ik had gelijk, ik bleef mijn eigen gewicht houden, hoeveel ik ook at. Toen ik naar het mbo ging fietste ik veel minder. In plaats van die veertig minuten, hoefde ik nu maar tien minuten te fietsen. Mijn beweging werd minder, maar mijn etengewoonte bleef hetzelfde.  Al snel merkte ik dat ik toch wat meer vet op de botten kreeg, en toen ik ineens mijn zomerbroeken niet meer paste, zag ik toch wel dat ik flink aangekomen was.

Pas in maart 2015 begon ik erg kritisch naar mijzelf te kijken. Ik was helemaal niet meer gelukkig met mijn lichaam en vond mijzelf alleen maar lelijk en dik. Via een forum ben ik in contact gekomen met verschillende meiden die allemaal hetzelfde doel hadden als ik had: fit worden. Deze meiden gaven mij zoveel motivatie en door hen ben ik al heel ver gekomen! Ik ben al een paar kilo kwijt en ik voel mij al veel fitter en zelfverzekerder dan voorheen. In het sporten ben ik nog niet zo fanatiek, maar mijn eetgewoontes heb ik al een flinke draai gegeven. Ongezonde tussendoortjes heb ik inmiddels vervangen door een stuk fruit en frisdrank drink ik alleen nog maar op een verjaardag. En alleen door dit te doen zie ik al verschil. Ook wil ik weer gaan sporten. Ik zit er over na te denken om een abbonement aan te vragen bij het zwembad, en ik wil weer gaan hardlopen. Maar ik vind  het nog wel heel moeilijk om die knop om te draaien, want ik durf het eigenlijk niet zo goed. Ik hoop dat het bloggen mij weer een extra motivatie-boost gaat geven om mijn doel toch te bereiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten