9/10/2015

Even voorstellen: Maks


Hoi! Ik ben Maks, ik ben 16 jaar en ik zit nu in het eerste jaar van mijn opleiding marketing en communicatie op de event academie. Ik woon al mijn hele leven in een klein dorpje in Zuid Holland. In het dagelijks leven ben ik veel bezig met mijn honden, fotografie en vriendinnen. Ook heb ik een grote passie voor reizen, en natuurlijk ben ik veel bezig met sporten en gezond eten!

Ik heb nooit overgewicht gehad. Volgens de BMI scores heb ik zelfs wat ondergewicht. Toch kwam ik eind 2014 op de gedachte dat ik best wat gezonder zou mogen leven. Die chocolade en koekjes, zijn die wel echt nodig? En frisdrank dan, het is eigenlijk zo ongezond!



Ik probeerde om in plaats van frisdrank water te drinken. Na een paar dagen had ik er al een gewoonte van gemaakt en ik voelde me door zo’n kleine verandering al een stuk fijner en fitter. Ik besloot ook gezonder te gaan eten, en hierdoor voelde ik me al snel nog beter. Ik let er dan qua voeding vooral op dat ik niet te veel eet, en dat ik gezondere tussendoortjes neem. 

Niet veel later besloot ik ook te gaan sporten. Ik deed eigenlijk helemaal niks. Ik fietste dan wel iedere dag een uur naar school, en thuis liet ik de hond uit, maar dat was het dan ook. Al snel had ik een leuke hardloopbroek en shirt besteld, en ik begon met hardlopen. Wauw wat was dit leuk! Lekker muziek op en lekker even in je eigen wereldje, in de buitenlucht sporten.
Ik kocht ook goedkoop gewichtjes bij de action, en na een paar weken goed sporten voelde ik me geweldig! Maar helaas, ik had niet genoeg doorzettingsvermogen om mezelf er iedere keer weer toe te zetten. 


Ik bedacht me dat de sportschool een oplossing zou kunnen zijn. Ik heb hier heel lang over getwijfeld. Want ja, ik zou het in het begin nog helemaal niet kunnen, dat sporten op die apparaten... En er lopen daar vast allemaal mensen met mooie lichamen die al jaren sporten.. Kom ik daar dan ineens tussen.
Natuurlijk is dit onzin! Toch is het wel hoe ik, en vast nog vele anderen, denken.
Maar nu heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb me aangemeld voor de sportschool en ik ga er met de volle 200% tegenaan om mijn doel toch de behalen! En ik neem jullie graag hier in mee. Ik ga in mijn posts veel vertellen over mijn vooruitgang in de sportschool. Jullie kunnen me vanaf mijn eerste dag in de sportschool volgen, want ik heb maandag mijn eerste dag!


Gelukkig heb ik de hulp van een aantal hele lieve meiden. We steunen elkaar, en helpen elkaar als we met vragen zitten. Ik vind het geweldig om nu met hen deze blog te maken, zodat we ook anderen kunnen motiveren om te gaan sporten!

Liefs, en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten