9/18/2015

FOOOOOOD!

Hey hoi,

Nou volgensmij hoef ik jullie niet meer te vertellen waar ik het vandaag over ga hebben.
Eten eten en nog eens eten.. Als je iemand zoals mij bent denk je de hele dag aan niks anders. Eten is en blijft mij een toppunt van de dag. En voor wie dacht dat wij fitties de hele dag amper iets eten, jullie hebben het mis. Sterker nog sinds ik gezond eet, eet ik meer als ooit tevoren. Het is niet alleen belangrijk om te (gezond) te eten, maar ook leuk.

Ik ben altijd al iemand geweest die veel honger heeft. Ik ben dan ook een grote eter. En ik lust bijna alles. Ook ben ik enorm fan van hapjes, chips, snoep en dingen zoals chocolademelk. Had je dat verwacht? Vast niet! Vaak als mensen beginnen met sporten en gezond eten slaan ze hier in door. Wist je bijvoorbeeld dat je best een keertje chips mag eten. Of die lekkere gevulde koek. Als je jezelf hier in tegen houd krijg je er alleen maar meer zin in. Af en toe jezelf laten gaan mag best!


Zo heb ik met mijzelf afgesproken een keer per week een cheatday te houden. Bij mij valt deze meestal in het weekend. De enige regel die ik met mijzelf heb afgesproken is dat als ik een cheatday heb gehad ik 7 dagen wacht voordat ik weer een cheatday neem. Zo kan ik leuke dingen zoals verjaardagen en andere feestjes eten wat ik wil. Zonder mij hierover schuldig te voelen.

En wat nou als het geen cheatday is? Wat eet ik dan? Gezonde hapjes. Yes, ze bestaan. Zo vind ik courgette met low fat cheese tomatenpuree en een blaadje basilicum uit de oven erg lekker. Of hummus. Banaan ei pannenkoekjes. Yoghurt, waterijsjes. Appels met pindakaas.

Op een normale dag bestaat voor mij het ontbijt meestal uit havermout, yoghurt of een lekkere smoothie. In de middag eet ik meestal 4 boterhammen met vlees of bijvoorbeeld pindapasta van body en fit. Als tussendoortje eet ik vaak fruit. En avondeten bestaat bij ons meestal uit vlees, aardappelen of rijst en groente.

Oja, s'avonds cravings naar hartige snacks. Maak zelf wat popcorn van mais. Niet die voorverpakte zooi. Nee gewoon van die popcorn mais die je met wat kokosolie een pannetje in gooit. Klein beetje zout er over heen. Nomnomnom. Jou honger is gestild. Komkommer met een griekse yoghurt knoflook dip die je heel makkelijk zelf maakt is ook heerlijk.

Ik kan uren doorpraten over eten, Alles wat ik jullie eigenlijk met deze blogpost wou laten weten is dat wij fitties niet omkomen van de honger. En dat wij ook af en toe wel eens snacken. En het leven lang niet zo zwaar hoeft te zijn met een healthy lifestyle.

-xoxo-
Loes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten